We staan alweer twee weken droog bij De Haas Shipyards Rotterdam. Wij, de werf en alle onderaannemers zijn hard bezig om er een mooi en geslaagd project van te maken. We zullen jullie meenemen met de werkzaamheden. Kan zijn dat we er een of 2 vergeten te noemen maar er dan ook zo verschrikkelijk veel werk verzet.
De schilders van de firma Den Breejen hebben meerdere droge dagen gehad en begint nu op te schieten. De slechte plekken zijn gebikt, geschrapt, geschuurd, en waar nodig kaal gehaald en daarna in de 2k primer gezet. Hierna is het onderwaterschip 2x in de primer gezet en een deel is reeds in de antifouling gezet. Het bovenwaterschip is 3/4 in de zwarte eind laag gezet. Hierna nog de witte accenten zoals de witte Bies, patrijspoorten en naam en thuishaven en ons ENInr. en is het verfwerk ook weer klaar.
Ook de door de firma Nikoverken gesponsorde Aluminium Anodes zijn reeds gemonteerd.
De afsluiters zijn nog steeds bij de firma Anko Piping voor de revisie. Maar ze komen komende week weer retour en zullen dan ook weer teruggeplaatst worden.
De nieuwe in- en uitlaat van het koelwater met afsluiters voor onze (nieuwe) noodgenerator zijn ook geplaatst. Het plaatsen aansluitingen en leidingen plaatsen van deze generator volgt later dit jaar.
In het vorige bericht kon gelezen worden dat onze sponsor De Vries Piping bezig is geweest met het vervangen van een tweetal leidingen. Helaas zijn we nog een leiding tegengekomen die aan vervanging toe was. Ook deze moest vervagen worden omdat deze onder de waterlijn zit. Gelukkig mochten hiervoor ook bij de Vries Piping aankloppen.
De firma Crowner’s Services BV heeft de werkzaamheden met het vervangen van de kettingkokers tussen ankerspil en kettingbak afgerond. Daar kunnen we de komende minimaal 30 jaar weer tegenaan want deze kettingkokers hebben maar liefst een wanddikte van 17mm.
De gesponsorde dieptemeter is ondertussen ook erin gelast door de firma Marine Repair. Om extra waterwaterdichtheid te verzekeren hebben we ook een transducertank laten maken. Gelukkig mochten we hier ook weer op de steun van de firma Crowners rekenen. Ook deze is er door de firma Marine Repair in gelast.
De firma Allround Ship Repair heeft ons geholpen met de controle van navigatie materiaal en het opstellen van de nieuwe inbouwverklaring voor AIS en Radars welke benodigd was ivm. CVO keuring.
Vrijdag was ook nog de dikte van de bodem van de kettingbakken gekeurd met hulp van expertisebureau Doldurms. We waren dan ook erg blij te zien dat deze nog dik genoeg zijn.
Daarnaast zijn we zelf voornamelijk cosmetisch bezig dus bikken, schrappen, schuren. We hebben een goede luchtcompressor en goed gereedschap dus kunnen nu meters maken.
Deze dokbeurt is med mogelijk door de volgende bedrijven: Haas Shipyards, Duik- & Bergingsbedrijf W SMIT BV, Sleepbedrijf VKV Service B.V., de Vries Piping, Crowners services bv. , Bek & Verburg, Allround Ship repair, Marine repair services, den Breejen, Allround ships Repair, Nicoverken, Doldrums
Daarnaast zijn we ook onze eigen korpsleiding en Krasse Knarren erg dankbaar voor hun tomeloze inzet. Er is echt heel veel werk verzet.
We houden jullie op de hoogte….